Klockan är 20.15 och jag sitter här...

Klockan börjar närma sig 21.00, har ingen koll på hur länge jag suttit här och kollat på skärmen, men det måste vara ett tag nu.

Var ute en sväng innan, gick till ICA. Är trött på min förkylning nu. Måste bli frisk. Googlade efter olka kurer som man kan göra hemma. Hittade en intressant som jag tänkte testa. Därför drog jag på mig en massa kläder och styrde stegen mot ICA. Mitt uppdrag var att köpa citron, ingefära och vitlök. Jag lyckades.

Meningen är att jag skall koka upp vatten och ha i vitlök, ingefära, citron, honung samt en te-påse. Om jag hade haft whiskey hemma så skulle jag hällt i en skvätt av det också. Men det har jag inte. Får klara mig utan.
Denna häxdryck skall alltså hjälpa mig i min tillfrisknad. Det låter absolut inte som att jag kommer tycka att det är gott, men vad gör man inte för att hålla sig på fötter?
Jag håller er mer än gärna uppdaterade.

Haft en ganska så intressant diskussion med en vän från Gotland. Samtalsämnet var vänner och hur man bör umgås. Jag anser att det bästa är att köra en så kallad one-man-show och inte binda sig till någon flock. Om man rör sig i samma umgänge dag in och dag ut, ja då blir man tillslut blind och missar andra intressanta människor. Jag tror hon förstod vad jag menade. Tror till och med att hon höll med mig nu i slutet.

En annan bekant försöker övertala mig till att man skall ta 4 st alvedon åt gången när man är sjuk. Annars har det en dålig effekt. Denna fakta skall han ha fått från en vän som är läkare. Jag har svårt att tro på honom. Kanske vill han bara ta död på mig. Om så är fallet så måste jag tyvärr meddela att han måste komma på något mycket bättre än så.

Ett tredje konversationsfönster började nyss blinka. Det är mamma som skriver. Hon har inga problem med vänner och försöker heller inte ta död på mig. Jag tror jag håller mig till henne ett tag.

Dags att torka upp två liter vatten som katten nyss välta ut på golvet. Men jag får skylla mig själv som låter vattenkannan stå framme på det där sättet. Och DÄR föll en blomma ner. Åter igen, jag får väl skylla mig själv som har blommor i fönsterkarmen.

Som Ni märker så har jag inte längre tid med er.

"För övrigt så anser jag att Kartago borde förstöras"

Kommentarer
Postat av: Amy

Om du är täppt i näsan så kan du ta en burk cola och sen ett sugrör.. så stoppar du sugröret i den ena näsborren, håll för den andra näsborren och fnys upp lite cola! Det är så vidrigt så att man halvt avlider.. MEN man är inte ett jävla skit täppt mer sen! :D

2010-01-26 @ 21:47:12
URL: http://amypalm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0