Öre-fucking-bro

Snö snö snö och snö överallt.. I Örebro är det långt ifrån vår... Bara en massa snö snö och åter snö.. Nu är lägenheten ren i alla fall och det känns ok.. Vi hade kunnat städa ännu mer, men vi fick båda två nog... "Nu räcker det" sa mamma och jag instämde..
Klockan börjar närma sig 19.00 och jag måste bestämma mig för vad vi skall hitta på ikväll.. Jag har två alternativ..
1. Stanna hemma och inte göra så mycket. Kolla på tv och dricka te..
2. Gå ut och äta på någon restaurang, exempelvis kvarterskrogen och sen hem och kolla lite på tv.
Visst ser valet enkelt ut?! Men det är de inte.. Inte när man inte själv vet riktigt vad man känner för.. Det naturliga valet hade varit alternativ nummer 2... Jag känner för alternativ nummer 2 samtidigt som alternativ nummer 1 känns mest bekvämt och precis vad jag orkar med ikväll..
Jag väljer alternativ 2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0