Maaaaaaaat och skoooooooooor!

Goddagens mina käraste vänner och bekanta. Idag står det städ på agendan. Inte allt för skoj, men det måste ju göras har jag hört.
Igår var det som sagt valborgsmässoafton, inte mkt som hände här inte. Jag och mamma lagade mat tillsammans som, efter många om och men, blev fantastiskt god.
<--- Det ni ser här är fyra bitar oxhjärtan, en puré gjord på rotselleri, isterband, cream fraiche och kryddor, en sås gjord på smör, vin, lök och vitlök samt en sallad gjord på champinjoner och färsk spenat.
Yummie.
Och igår inhandlades två nya skor till mig.. Jag skulle egentligen bara ha ett par skor som jag kan använda till allt. MEN så hittade mamma ett par riktigt snygga festskor som jag bara var tvungen att ha..
Detta är då skorna som jag kommer ha på mig till ALLT! Ja jag vet att skorna ser lite långa ut, MEN nu är det ju som så att jag har stora fötter, så något annat hade ju varit märkligt, inte sant!?
Och här ser ni skorna som jag kommer ha på mig ute. Jag tycker inte att bilden ger skorna rättvisa, men de är riktigt snygga och bekväma med för den delen..
Nej fy, nu hör jag hur dammtrasan kallar på mig och jag hör hur mamma stönar och muttrar att städningen måste bli klar någon gång.. Så har inte riktigt tid med att sitta här nu.. Men jag återkommer, det gör jag ju alltid.
Just det, ikväll händer inte så mkt heller för den delen.. Lugnt och sansat helt enkelt..
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0